بتحلم بايه .... موثقه
بتحلم بايه
يا اغلي الغاليين
عشان اجيبلك
كل الي بتحلم بيه
عشان خاطر عينينك
الي ما فييش
ذييهم عينين
الي ماليهم حنين
محسسني
اني عنهم
وعنك
مش غريب
ومن قبل
ما اقابلك
واشوفك
شاريك
في الهوا
مين كتب
نصيبه بايديه
وانا
انا
ما ااعرفش ليه
من يوم خدت
قلبي بايديك
واوام دخلت
قلبي الكبير
ال حبك
وفجاه
اصبح
حبك ماليه
بتحلم بايه
يا
اغلي الغاليين
بتحلم ببكره
وطبعك جميل
اداني فكره
ان الكون
جميل
وحببني
فيك
وفي ايامي
الجايين
صدق الي قال
ياهوا
بحر ك غريق
و
والقصه بتبدا
فيك
من
نظرة عين
اولمسة ايد
مع وردتين
ودلوقتي
حابب اني اعيش
وامشي في
طريق
العاشقيين
مادام لقيت
اجمل حبيب
هيحليلي
السنين
اه السنين
الي قبلك
عندي كانت
ما تساوييش
ما انا كنت فيها
انسان غريب
وعيوني كانوا
متغربين
طب احب الدنيا ليه
بتحلم با ايه
يا اغلي الغاليين
يالي كتير بتفكر
في الي انا برضه
بفكر فيه
لما نكون
ساكتيين
احنا الاتنين
والله
ومالكشي
عليا يمين
بستني
يجيني
الليل
علشان
اسهر افكر فيك
ولا
في عز منامي
اضحك
وانا بحلم
وانا
بحلم بيك
بتحلم بايه
.............علاء زايد
موثقه
من ديواني الاخير
Posted in: شعر عامي




0 التعليقات:
إرسال تعليق